Internet: www.hismedia.nl
E-mail: info@hismedia.nl
Tel. 06 374 695 30

Plank - Daar halen we het niet vanaf

U bent als organisatie of ondernemer uniek. Waarom zou u iets anders verlangen van uw website of bedrijfssoftware? U heeft toch iets bijzonders? Misschien is het uw boodschap of uw manier van werken? Wellicht het soort dienst of product die u levert? Of heeft u een bijzondere reden waarom u doet wat u doet? Zou het niet mooi zijn als datgene, waarmee u zich weet te onderscheiden, in alles naar buiten straalt? En denkt u dat zoiets zou kunnen met een standaard oplossing?

Plank - Daar halen we het niet vanaf

Natuurlijk zijn wij in staat om een standaard oplossing in te zetten en we zeggen ook niet dat dat in alle gevallen verkeerd is. Wanneer daar uw voorkeur naar uit gaat kunnen we u zeker helpen. Ons hart gaat echter harder kloppen wanneer datgene, wat u als organisatie of ondernemer uniek maakt, aan uw website te zien is. Dat als uw (potentiële) klanten uw site bezoeken er direct herkenning optreed. Datzelfde hebben we met de ontwikkeling van bedrijfssoftware. We krijgen er energie van wanneer deze software zodanig werkt dat u nauwelijks uw unieke manier van werken hoeft aan te passen.
Het draait om u en wij staan met HIS Media tot uw dienst.

We komen het in de praktijk namelijk nog vaak tegen. Er wordt flink geïnvesteerd in een prachtige huisstijl. Een grafisch ontwerp / reclamebureau gaat er mee aan de slag. Er worden keuzes gemaakt over lettertypen, kleur- en fotogebruik, witruimte noem maar op. Het bureau is heel goed in staat om daar mooie kaartjes, briefpapier, flyers en productsheets mee te maken. Maar wanneer de website aan de beurt is worden er helaas nog te vaak compromissen gemaakt.

Een ontwerper legde mij een tijd geleden uit dat er meestal een gratis Wordpress installatie van de plank gepakt wordt. Vervolgens trekt men een blik (gratis en betaald) templates open en zoekt er een uit die veel op de huisstijl lijkt. Simpelweg omdat de kennis ontbreekt hoe je een mooi ontwerp om kunt zetten naar een gebruiksvriendelijk, zelf te onderhouden website.

Mijn hart brak toen ik dat hoorde!

Het liefst zou ik in contact komen met al dit soort ontwerpers, om te helpen recht te doen aan de mooie dingen die ze creëren! Even een vergelijking: Wanneer u in een restaurant om een stuk zalm vraagt, en vervolgens een stuk tonijn op uw bord krijgt - want dat komt toch ook uit de zee - dan neemt u daar toch ook geen genoegen mee? Waarom doen we dat dan vaak wel als het op onze website aankomt?

Daarom hebben we er bij HIS Media vanaf dag één voor gekozen om nóóit zomaar iets van de plank te pakken. We willen het unieke aspect, van de organisatie of ondernemer met wie we samenwerken, eren. Ook wanneer een ontwerper of reclamebureau tijd en energie gestoken heeft in een mooie huisstijl, willen we precies dát in de website terug zien. Dat kan niet met dingen die op een plank stof liggen te happen.

 

Ik vroeg die ontwerper aan het eind van ons gesprek of het hem geen pijn deed om een website af te leveren die “een beetje op de huisstijl lijkt”. Hij was heel even stil, nam nog een slok van z’n sinas en zei: “Het is niet anders. Ik ben geen webdeveloper en de klant is er tevreden mee en dat is het belangrijkste”. Daar schrok ik wel van, hoewel ik deze houding ook wel vaker tegengekomen ben bij bedrijven waar ik mee te maken heb gehad. Zodra de klant tevreden is moet er niet teveel tijd, energie en geld meer in gestopt worden. Daar heb ik altijd moeite mee gehad want volgens mij begint het dan pas.

Ik hoop dat u met het werk dat HIS Media doet méér dan tevreden bent. Dat het uw bedrijf verder helpt en dat u het doorvertelt zodat we voor anderen hetzelfde kunnen doen als voor u. Voor een dertien-in-een-dozijn website bent u bij ons op het verkeerde adres. We hebben wel planken en kunnen er wel iets vanaf pakken. Maar we kiezen er bewust voor om dit niet te doen, simpelweg omdat u beter verdient dan dat!

Ter afsluiting

Met dit blog heb ik een stuk van het hart van HIS Media willen delen. We worden er enthousiast van om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, met dingen die het best bij u passen, omdat ze speciaal voor u ontwikkeld zijn. Ik hoop ook dat iedere creatieve ondernemer die dit leest en de “Het is niet anders” houding herkent hier wat aan gaat doen, en probeert de volgende keer hoger te grijpen. Voor zichzelf en voor hun klanten. Het is goed te ontdekken hoeveel we eigenlijk op de automatische piloot doen en simpelweg van de plank pakken. Terwijl we met een klein beetje meer moeite veel meer waarde kunnen ontwikkelen.

Ik geloof dat wanneer we allemaal net dat stapje extra voor de ander zetten,
we het binnen de kortste keren met z’n allen een stuk beter gaan hebben!

09-09-2016
« Goed vindbaar op Google (deel 3)